reklama

Agencja Wydawniczo-Reklamowa Korso laureatem Projektu Google. KORSO wśród 47 najlepszych wydawców mediów z całej Europy

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Agencja Wydawniczo-Reklamowa Korso laureatem Projektu Google. KORSO wśród 47 najlepszych wydawców mediów z całej Europy - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

AktualnościWielki sukces Agencji Wydawniczo-Reklamowej Korso! Została laureatem pierwszego konkursu Google News Initiative Innovation Challenge for Europe. W konkursie nagrodzono w sumie 47 wydawców mediów z całej Europy, w tym czterech z Polski.
reklama

Polscy laureaci konkursu to: Fundacja Kontroli Obywatelskiej OKO, naTemat.pl, spółka Polityka i AWR Korso. Zwycięzcy otrzymają dofinansowanie na realizację innowacyjnych projektów.

AWR Korso w konkursie Google przedstawiła projekt budowy uniwersalnego modelu tworzenia lokalnych usług informacyjnych w języku ukraińskim. Projekt ten ma być realizowany wspólnie przez wydawnictwa z Łodzi, Jarocina i Mielca. 

Polskie miasta i miasteczka w związku z trwającą wojną w Ukrainie stały się nowym domem dla milionów uchodźców. W niektórych regionach kraju liczba ludności ukraińsko-języcznej stanowi nawet 15% ogółu liczby mieszkańców. Mimo to ci, którzy nie znają języka polskiego albo chcą otrzymywać wiadomości lokalne w swoim ojczystym języki, są szczególnie niedoceniani w polskim ekosystemie mediów lokalnych, a ich głosy są bardzo słabe reprezentowane.

reklama

- Celem naszego projektu jest wypracowanie modelu działania dla mediów lokalnych w tym obszarze, zbudowanie interaktywnych formatów dla społeczności ukraińskiej i uruchomienie platformy, która pozwoli się komunikować uchodźcom z dziennikarzami lokalnych mediów - przekazuje Patryk Ślęzak pilotujący  konkurs z ramienia Stowarzyszenia Mediów Lokalnych. - W ramach projektu odbędą się także spotkania przedstawicieli redakcji z przedstawicielami mniejszości ukraińskiej. Takie działania pozwolą na zidentyfikowanie potrzeb nowych mieszkańców naszych miast, umożliwienie niereprezentowanym głosom znalezienie się na łamach mediów i doskonałe dopasowanie treści do nowych grup czytelniczych.

Finałem projektu będzie uruchomienie serwisów dla społeczności ukraińskich na pilotażowych lokalnych portalach informacyjnych (jest wśród nich m.in. Rzeszów, któremu rząd w Kijowie przyznał tytuł Miasta-Bohatera), a w dalszym etapie przekazanie modelu wraz z powstałymi w ramach projektu narzędziami do Stowarzyszenia Mediów Lokalnych. 

reklama

- Projekt przyniesie ogromne korzyści dla ukraińskich społecznościach, będzie propagować postawy toleracji i różnorodności, a przede wszystkim przyczyni się do integracji wielojęzycznego społeczeństwa, jakie w wyniku wojny narodziło się w Polsce - przekonuje Patryk Ślęzak.

Program to także ogromna szansa dla lokalnych portali na poszerzenie swoich zasięgów o zaangażowanych i oddanych użytkowników, co przełoży się bezpośrednio na wzrost ruchu i przychodów z tego tytułu i stworzy zrównoważony model finansowania jakościowego dziennikarstwa dla społeczności ukraińskojęzycznych.

Jakie projekty przedstawili pozostali polscy laureaci? 

  • naTemat.pl – "Tip the journalist" - system pozwalający na nagradzanie autorów przez czytelników w podziękowaniu za konkretny tekst
  • Fundacja Kontroli Obywatelskiej OKO -  Czytelniczy Zestaw Antydezinformacyjny
  • Polityka - samoobsługowe, elastyczne prenumeraty grupowe dla czytelników 

reklama
reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu korso.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama