Modernizacja linii Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew jest kluczową częścią tego projektu. Inwestycja umożliwi powrót połączeń pasażerskich na trasach Padew – Chmielów oraz Sandomierz – Grębów. Modernizowane stacje i przystanki, takie jak Grębów, Tarnobrzeg, Chmielów czy Wielowieś, zyskają nowy standard obsługi pasażerów. Na trasie pojawi się również siedem nowych punktów zatrzymywania się pociągów: Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa.
Zmodernizowane perony będą wyższe, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, a także opiekunów z dziećmi. Wiaty, ławki oraz gabloty z rozkładem jazdy poprawią komfort i orientację podróżnych. Prace obejmą również modernizację torów, sieci trakcyjnej, mostów i przejazdów kolejowo-drogowych, co zapewni większe bezpieczeństwo i płynność ruchu.
Realizacja inwestycji jest planowana na lata 2025–2027, a jej szacunkowy koszt to około 900 milionów złotych. Projekt zostanie sfinansowany w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej, a podpisanie umowy z wykonawcą ma nastąpić w II kwartale 2025 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.