reklama

Debata Oxfordzka w murach ZST. Uczniowie podjęli dyskusję [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: ZST Mielec

Debata Oxfordzka w murach ZST. Uczniowie podjęli dyskusję [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
32
zdjęć

foto ZST Mielec

reklama
Udostępnij na:
Facebook
AktualnościW ramach podsumowania tegorocznej aktywności uczniów ZST w Projekcie Erasmus+, w szkole została zorganizowana Debata Oxfordzka, w której wzięło udział 21 uczniów wraz ze swoimi nauczycielami mentorami. Uczestnicy dyskusji dotyczącej ochrony środowiska zaprezentowali wiedzę i swoje retoryczne umiejętności przed społecznością szkolną. Dwa wyjazdy uczniowskie zrealizowane zostały dzięki akredytacji w programie ERASMUS+ na lata 2021- 2027 w edukacji szkolnej.
reklama

W ramach akredytacji uczniowie odbyli  tygodniowe zajęcia w szkole Ave Maria Casa Madre w hiszpańskiej Grenadzie, która  znajduje się w czołówce hiszpańskich szkół promujących pro – ekologiczne wartości. Dlatego też tematem debaty była teza: W kwestii ochrony środowiska od działań jednostki nic nie zależy.  Zgodnie z zasadą debaty oxfordzkiej udział wzięły w niej dwie drużyny: opozycji i propozycji, z których każda za cel obrała sobie przekonanie publiczności do swoich racji.

Choć forma spotkania mogła wydawać się wyzwaniem, uczniowie z powodzeniem zaprezentowali swoje argumenty przed publicznością. Dotyczyły  one niemal wszystkich  dziedzin życia i zachowań człowieka w odniesieniu do natury i prób zachowania  równowagi biologicznej na Ziemi. W dyskusji podjęto problemy zrównoważonego transportu, stylu życia  i konsumowania wszelkich dóbr,  a zakończono ją argumentami związanymi z edukacją ekologiczną. 

Po naukowej części przyszedł czas na prezentację wszystkich aktywności, które były udziałem uczniów w Hiszpanii zarówno dydaktycznych, jak i kulturowych. Obie grupy przedstawiły przygotowane na tę okazję prezentacje multimedialne, z których zgromadzona na debacie publiczność dowiedziała się o zdobytych doświadczeniach podczas pięciodniowego pobytu w Grenadzie oraz o najważniejszych zabytkach Grenady i Andaluzji.

Udział w projekcie był dla uczniów  wspaniałą okazją do poznania odmiennej kultury  i nowych ludzi. Wszyscy uczestnicy zgodnie stwierdzili, że praca nad projektem była przygodą ich życia.  Nad uczniami opiekę sprawowały Panie: Małgorzata Ambroży, Anna Latawiec, Marta Popiołek i Agnieszka Brzozowska – koordynator projektu.

Wyjazdy zrealizowane zostały zgodnie z polityka umiędzynarodowienia uczniów ZST, którzy nie tylko usprawniają swoje kompetencje językowe, ale przede wszystkim kompetencje miękkie, np. funkcjonowanie w środowisku międzynarodowym, radzenie sobie ze stresem czy wreszcie zdolność adaptacji w nowym miejscu.

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Artykuł pochodzi z portalu korso.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama