Para Prezydencka wzięła udział w Narodowym Czytaniu Ballad i romansów Adama Mickiewicza, które odbyło się w Ogrodzie Saskim w Warszawie.
- Dla Polski i Polaków romantyzm i ta epoka ma charakter szczególny. Romantyzm to przede wszystkim wolność, to niezgoda na tyranię
– mówił Andrzej Duda, inaugurując warszawskie wydarzenie.
Jak widać, w akcję można włączyć się w późniejszym okresie i przygotować wspaniałe widowisko jak w ZSO nr 1 w Mielcu.
Czy można stworzyć klimat do czytania poezji o dziewiątej rano? - Można!
Czy można sprawić, żeby sala gimnastyczna na chwilę zamieniła się w scenę teatralną? - Można!
Czy można w szkole poczuć się jak w filharmonii za sprawą muzyki i wyśpiewanych utworów? - Można! (…)”
- taką refleksję wypowiedział jeden z gości - Mirosław Kapinos, Naczelnik Wydziału Edukacji, zaproszony do Narodowego Czytania “Ballad i romansów” Adama Mickiewicza, które odbyło się 21 października 2022 w ZSO nr 1 w Mielcu.
Oprócz Naczelnika Wydziału Edukacji utwory wieszcza czytali: zaproszeni goście - Joanna Kruszyńska, dyrektor SCK w Mielcu, Ksiądz Waldemar Ciosek, proboszcz parafii pw. Ducha Świętego, Ryszard Kusek, dyrektor PSM w Mielcu, dyrekcja, nauczyciele oraz uczniowie V LO w Mielcu. Z ust recytatorów popłynęły miłosne wyznania, przysięgi wierności, zaklęcia, modlitwy, lamenty pokrzywdzonych oraz mądre ludowe porzekadła – jak to na ballady Mickiewicza przystało. Charakter czytanych utworów wzmocniły dźwięki nastrojowej muzyki ilustrującej klimat romantycznych ballad. To wyjątkowe widowisko zorganizowały nauczycielki V LO: Agnieszka Straż, Marta Horeczy oraz Lucyna Przybyło, które zapowiadają nie mniejsze emocje związane z przyszłorocznym Narodowym Czytaniem „Nad Niemnem”!
- napisano na stronie Miasta Mielec
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.