reklama

Oszustwo "na pracownika banku" w Mielcu – kolejny przypadek w regionie

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: KPP Mielec

Oszustwo "na pracownika banku" w Mielcu – kolejny przypadek w regionie - Zdjęcie główne

39-latek z powiatu mieleckiego padł ofiarą oszustwa. | foto KPP Mielec

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Aktualności39-letni mieszkaniec powiatu mieleckiego został zmanipulowany przez oszusta podającego się za pracownika banku. Przestępca przekonał pokrzywdzonego do zaciągnięcia pożyczki na kwotę 67 tys. złotych, podając, że ktoś włamał się na jego konto bankowe i złożył wniosek o pożyczkę na kwotę 67 tys. zł.
reklama

Ofiara, działając pod wpływem manipulacji, zaciągnęła wskazaną pożyczkę, a następnie wpłaciła ją do wpłatomatu za pomocą kodów BLIK – wszystko zgodnie z instrukcjami oszusta. Nieświadomy zagrożenia mężczyzna dopiero po czasie zorientował się, że padł ofiarą oszustwa, co skłoniło go do złożenia zawiadomienia w lokalnej jednostce policji.

To nie jest odosobniony przypadek w regionie. W ostatnim czasie policjanci odnotowali wzrost incydentów, gdzie sprawcy, wykorzystując zaawansowane techniki manipulacji, skłaniają ofiary do nieprzemyślanych działań finansowych, często prowadzących do poważnych strat materialnych.

reklama

W obliczu rosnącej liczby oszustw „na pracownika banku” policja apeluje o zwiększoną ostrożność i czujność. Warto pamiętać o kilku zasadach, które mogą uchronić nas przed staniem się ofiarą:

  •     Nigdy nie wykonuj transakcji finansowych pod wpływem nacisku.
  •     Nie udzielaj telefonicznie żadnych wniosków o pożyczkę bez uprzedniego dokładnego zweryfikowania tożsamości rozmówcy.
  •     Nie przekazuj nikomu danych do logowania na swoje konto bankowe ani kodów BLIK.
  •     W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do tożsamości osoby kontaktującej się z nami, należy niezwłocznie przerwać rozmowę i skontaktować się bezpośrednio z bankiem.
Zdając sobie sprawę z zagrożenia, jakie niosą ze sobą oszustwa internetowe i telefoniczne, ważne jest, aby każdy przypadek był zgłaszany odpowiednim organom. Zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo. W takich przypadkach należy bezwzględnie rozłączyć się i starać się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoniła albo kontaktowała się z nami w inny sposób, np. poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną. Warto też osobiście udać się do placówki bankowej i zweryfikować takie informacje

reklama

- mówi podkom. Bernadetta Krawczyk z Komendy Powiatowej Policji w Mielcu.

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu korso.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama