reklama

PZL Mielec wspiera lokalne szkoły w działaniach dla klimatu

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: PZL Mielec

PZL Mielec wspiera lokalne szkoły w działaniach dla klimatu - Zdjęcie główne

„Szkoły Doliny Lotniczej działają dla klimatu” | foto PZL Mielec

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

AktualnościDwie szkoły z Mielca biorą udział we wspieranej przez PZL Mielec kampanii edukacji ekologicznej pod nazwą „Szkoły Doliny Lotniczej działają dla klimatu”.
reklama

Kampania rozpoczęła się w marcu i jest realizowana w ramach inicjatywy Econnected prowadzonej przez firmy Doliny Lotniczej z myślą o wspieraniu działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Kampania objęła 12 szkół podstawowych z Podkarpacia znajdujących się w sąsiedztwie firm sponsorskich. Z rejonu PZL Mielec będą to Szkoła Podstawowa nr 3 im. Wojska Polskiego w Mielcu oraz Szkoła Podstawowa nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im. św. Jana Pawła II w Mielcu.

Głównym celem kampanii jest zwrócenie uwagi dzieci i młodzieży na znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz zachęcenie ich do aktywnego uczestnictwa w działaniach przeciwdziałających zmianom klimatycznym. W ramach kampanii szkoły powołały koordynatorów, którzy wspólnie z Grupami Klimatycznymi, składającymi się z uczniów, przeprowadzą akcje związane m.in. z zasiewem łąk kwietnych oraz budową domków dla owadów.

reklama

Dbanie o środowisko naturalne to ważny element naszej działalności. Wiemy też, jak ważna jest edukacja od najmłodszych lat, dlatego z chęcią włączyliśmy się w tę kampanię. Cieszymy się, że dzieci z Mielca będą miały szansę wziąć udział w tym ciekawym projekcie

– powiedział Janusz Zakręcki, prezes zarządu, dyrektor naczelny PZL Mielec.

reklama

Realizację kampanii powierzono Stowarzyszeniu EKOSKOP, angażującemu się od lat w różnorodne przedsięwzięcia prośrodowiskowe. Trenerzy Ekoskopu odwiedzą wszystkie szkoły biorące udział w tym konkursie, prowadząc plenerowe warsztaty klimatyczne. W ramach działań praktycznych uczniowie będą uczestniczyć m.in. w warsztatach o drzewach, badaniach mikroskopowych bioróżnorodności oraz organizacji happeningów i konkursów.

Kampania obejmie również szeroką działalność informacyjno-edukacyjną, w tym multimedialne wykłady oraz dyskusje na temat zagrożeń dla klimatu. Szkoły planują również urządzenie kącików klimatycznych oraz publikację w Internecie autorskich filmików na temat zmian klimatycznych.
Zakończenie kampanii planowane jest na jesień 2024 roku, podczas spotkania wszystkich uczestników w otoczeniu rezerwatu na Lisiej Górze w Rzeszowie. Podczas tej ceremonii zostaną wręczone główne nagrody, w tym cztery stacje METEO oraz nagroda Grand Prix Econnected o wartości 3000 zł.

reklama

Informacje o inicjatywie Econnected

Econnected to powstała w 2021 roku pionierska, ekologiczna inicjatywa wśród klastrów przemysłowych w Polsce. Głównym celem działań Econnected jest połączenie wysiłków na rzecz ochrony środowiska naturalnego, jak i podkreślenie wagi ekologicznych działań firm Doliny Lotniczej oraz wspólnej odpowiedzialności za środowisko naturalne dla przyszłych pokoleń.  Inicjatywa ma na celu promowanie świadomości ekologicznej wśród innych firm w regionie, w tym na wdrażaniu rozwiązań ekologicznych w tych zakładach, a także prowadzeniu wspólnych działań wspierających społeczność lokalną, regionalny ekosystem oraz współpracy z lokalnymi ośrodkami edukacyjnymi oraz instytucjami. 

reklama

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu korso.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama