reklama

W banku załatwimy już sprawy bez tradycyjnego dowodu. Zobacz, jak to działa

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Fot. Archiwum

W banku załatwimy już sprawy bez tradycyjnego dowodu. Zobacz, jak to działa - Zdjęcie główne

Wcześniej bez dowodu tożsamości nie mogliśmy załatwić w bankach właściwie nic. Teraz, z aplikacją na telefonie, załatwimy wszystko. | foto Fot. Archiwum

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Aktualności Dostępna jest już kolejna funkcja w aplikacji mObywatel. Od 1 września swoją tożsamość w bankach możemy potwierdzić za pomocą eDowodu. Co to oznacza? Wyjaśniamy.
reklama

W połowie lipca zaczęła obowiązywać ustawa mObywatel. Od tego czasu dokumenty, które mamy w aplikacji, są tak samo ważne jak te tradycyjne.  Przyładowo podczas kontroli w autobusie uczniowie oraz studenci, zamiast tradycyjnej legitymacji, dzięki aplikacji będą mogli pokazać tę w telefonie. Podobnie sytuacja wygląda, jeżeli chodzi o załatwianie spraw urzędowych – tam również będziemy mogli, niezależnie od wieku, potwierdzić swoją tożsamość przez komórkę.

Wydłużony czas na wprowadzenie mObywatela w bankach

Do tej pory było to niemożliwe w bankach, które dostały więcej czasu na wprowadzenie innowacji. Termin minął 31 sierpnia. Oznacza to, że od 1 września, idąc do placówki finansowej, możemy zostawić tradycyjny dowód w domu. Oczywiście pod warunkiem, że w smartfonie mamy zainstalowaną zaktualizowaną aplikację mObywatel 2.0. 

Jeszcze przed nadejściem ostatecznego terminu na zmianę zdecydował się największy polski bank, PKO. – Bank wprowadził to rozwiązanie kilka dni przed ustawowym terminem wskazanym na 1 września – poinformowało biuro prasowe placówki. 

Od kilku lat PKO Bank Polski nadaje ton przemianom technologicznym w sektorze bankowym. Jest prekursorem zmian rewolucjonizujących usługi e-administracji, które z powodzeniem przenosi na grunt cyfrowych innowacji w bankowości

– zachwala swoją firmę Dariusz Szwed, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Internetowy dowód zamiast tradycyjnego. Zobacz, jak to działa

Osoby, które będą miały sprawę do załatwienia w banku i będą chciały wylegitymować się e-dowodem, podczas wizyty w oddziale zostaną poproszone przez doradcę o zalogowanie się na swoim smartfonie do aplikacji, a następnie zeskanowanie kodu QR, który udostępniany jest na stanowisku doradcy.

Po zeskanowaniu kodu doradca otrzyma w systemie potwierdzenie jego danych, dzięki czemu klient będzie mógł kontynuować obsługę. Użytkownicy bankowości internetowej, którzy chcą zmienić tradycyjny dowód osobisty przypisany w serwisie transakcyjnym iPKO lub aplikacji IKO, powinni potwierdzić swoje dane mDowodem w oddziale banku

– wyjaśniają pracownicy banku PKO. W innych bankach system działa podobnie, mogą być jednak drobne różnice. Nie ma się oczywiście czego obawiać – podczas pierwszej wizyty bez plastikowego dowodu pracownicy naszej placówki powinni bez problemu wszystko nam wyjaśnić. Powtórzmy: pamiętajmy, żeby mieć przy sobie telefon z poprawnie zainstalowaną aplikacją. O czym jeszcze warto pamiętać? 

Pobieraj aplikacje tylko z bezpiecznych źródeł. Nie udostępniaj swoich haseł. Zadbaj też o to, aby były trudne do złamania. A kiedy widzisz niestandardowe działanie swojego komputera lub telefonu – przeskanuj go programem antywirusowym 

– przypomina bank Santander. 

reklama
Artykuł pochodzi z portalu korsosanockie.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama